- Vi fikk flere nye abonnenter. Lukkingen av artikler ble negativt mottatt av bare noen få – i all hovedsak gratislesere som trolig uansett aldri vil legge igjen penger for Åndalsnes Avis
- Abonnenter som lurte på om det var noen vits å ha papiravisa når artiklene kom gratis på nett, mistet argumentet sitt
- Internt ble «+abonnent» løsningen på flere utfordringer: På avishuset var nettavisa ikke lenger en konkurrent, men et nyttig redskap for å nå ut til enda flere lesere
Samtidig med innføringen av «+abonnent», tok vi i bruk et nytt subdomene åa.no, og gjorde noen layoutmessige endringer i avisa.

Antallet abonnenter fikk en markant vekst, i juni hadde vi flere betalende abonnenter enn på samme tid året før, og holdt stand året ut. Dette ble en vitamininnsprøytning for de ansatte i Åndalsnes Avis.

Klar målsetting
Vår målsetting er klar: «Vi skal hver dag vinne nyhetskampen. Ingen skal være bedre på nyheter fra Rauma enn Åndalsnes Avis.»
Skal ei tredagersavis hver dag nå målet, fordrer at vi er offensive og aktuelle også på nettet. Det er ingen tvil om at «+abonnent» har gjort det enklere for oss. Vi kan i teorien publisere alle nyheter i det de er ferdig produserte.
Et dilemma er at våre betalende abonnenter ikke ønsker «alt» på nett. De vil at vi skal gjemme noen godbiter til papirproduktet.
I november endret avisa layout og tok del i det felles malverket som de aller fleste Polaris-avisene etter hvert skal bruke. For Åndalsnes Avis har det ikke bare gjort avisa mer tiltalende, det har også blitt enklere å planlegge og produsere. Vi ser allerede effektiviseringsgevinster, og med enda mer øving, tror jeg vi framover kan bruke mer tid på journalistikk.